iamhumanoid

Alla inlägg under januari 2011

Av emma holm - 26 januari 2011 15:12

ja fick baka två gånger eftersom ja bara skulle ha en halv jäst ^^

men aja första gången så gjorde jag som vi skulle göra, alltså att vi skulle smälta smöret och sedan så skulle vi blanda smöret med den kalla mjölken så att det blev 37 grader men det blev skit kallt och jästen somnade :O men aja så här blev de första bullarna (dom blev vita och brända i bottnen) :


och på den andra satsen så gjorde jag som mamma sa, alltså att jag smälte smälte smöret och sedan när smöret fortfarande var på plattan så hällde ja i mjölken och lät det stå i en halv minut och sedan så gjorde jag ett kallt vattenbad och lät det svalna i ungefär 1-2 min och medans det svalnade så smulade jag jästen. och det blev skit bra. bullarna blev såhär (dom blev bruna och inte brända i bottnen) :

    

Av emma holm - 26 januari 2011 14:28

snart så är bullarna klara och efter det så ska jag bara ta det lungt ...

mitt huvud börjar att snurra riktigt mkt nu :O

så ja får väll ta det lungt ...

eller nej! ja kom nyss på att ja måste ge hunden mat halv 3 och sen gå ut med henne :O

men aja får väll göra det och sen gå och duscha och sen ta det lungt.

måste också fråga pappa om han kan ringa till faster och fråga om hon kan ringa och fråga sandra om skinn ^^

ses<3

Av emma holm - 26 januari 2011 13:46

jag i tyskland

  

mamma i spanien

  

Av emma holm - 26 januari 2011 12:28

     

Av emma holm - 26 januari 2011 11:41

Jag är sjuk =(

ja e hemma från skolan idag eftersom ja fortfarande har huvudvärk och mår illa =(

men om ja bara ligger i sängen och tittar på tv så får ja mer huvudvärk och mår ännu mer illa =( så ja ska baka kanelbullar nu.

ses<3

Av emma holm - 25 januari 2011 21:01

från : elin

Människan har noll koll, hon vet nog inte ens vad en hora är !
Jag tycker de är bra att du gör de, du lär dig i tidig ålder, så du kommer säkert bli skit duktig :) .
You go girl !

Av emma holm - 25 januari 2011 20:53

är du bara fjorton och tatuerar snacka om en hora!!!!!!!!!!


mitt svar på det var: 

ja e f*n ingen hora!

vet du ens vad en hora är?!

horor tatuerare inte ens...

och btw en sak till...varför är man hora om tatuerar när man är 14?!

Av emma holm - 25 januari 2011 20:22

det var någon som frågade om jag kunde lägga upp ett par bilder på mina ritningar och visst här ett par stycken (kan tyvär inte ladda upp alla för att jag har ritat för många teckingar ^.^) :

            


Presentation


14 år. älskar musik. skriver egna låtar. övningstatuerar. älskar tokio hotel & jonas brothers. gillar all rock som möjligen finns.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna här ;D


Ovido - Quiz & Flashcards